Ki vagyok én?

dsc_0077.JPG

Jó kérdés. Volt aki azt mondta: őrült lázadó. Volt aki azt:belevaló csaj. Volt aki azt: senki.

Valami igazság talán mindegyikben van, ha nem is a szavak szoros értelmében. Én inkább úgy jellemezném magam, mint egy kalitkából szabadult madárka.

Dehát miért is? 

Mielőtt erre rátérek, csak annyi.:Te aki ezeket a sorokat olvasod, és benned is ott motoszkál valami izzó pici szikra, ami újra és újra felizzik, ha jön néha némi fuvallat, akkor érteni fogsz.Ha nem, akkor tiszteletben tartjuk egymást. 

Gyerek korom óta szerettem alkotni. Fúrtam, faragtam, autót szereltem apámmal. Kaszáltam, kapáltam nagyapámmal. Fiút akartak-így jártak. ( Meg én is). Kellemes perceimben ceruzát ragadtam és rajzoltam. Nem sok sikerrel, de szerettem. Aztán család, munka gyerekek. Életem bő felét leéltem a nők és az asszonyok hagyományok által korlátozott kalitkájában. A mindennapok taposómalma, a vasalatlan ruhák, a csivitelő éhes szájak újratermelődő világában. Félreértés ne essék: Akartam és szerettem is, de túlságosan felülírt mindent. Talán túlságosan hagytam hogy felül írja. Dehát maximalista vagyok magammal szemben is. Nem utolsó sorban féltem.  Féltem a változástól, féltem a félelemtől. 

Aztán egy nap kinyílt a kalitka ajtaja és 3 gyerekkel kirepültem a  biztonságból.Nem tudtam mi lesz, hogy lesz, csak azt tudtam túl szűk a kalitka. Mégis hálás vagyok érte. Sokat tanultam a kalitkában: Türelmet, kitartást, toleranciát, a józan paraszti ész jelentőségét. És tanultam a szabadságból is:Megtanultam elesni, abból újra és újra talpra állni. Megtapasztaltam, hogy a változás nem mindig örvendetes, de vérpezsdítően izgalmas és inspiráló.

 Minden pozitív változáson esett át, még a vasaláskupac is. De végre boldog vagyok! Most már nem hagyom kialudni a szikrát.

Festeni fogok. 

A reklám és a média világában eltöltött idő alatt megértettem, hogy rengeteg információ zúdul a ma emberére. Valahogy mégsem értünk semmit. Kik vagyunk? Miért vagyunk? Van értelmes célja az életünknek? 

Festményeim témái és a hozzá kapcsolódó bejegyzések ezeket a kérdéseket feszegetik. 

Kedves látogató!

Állj meg egy pillanatra! Nézz, láss, elemezz, mérlegelj! Ha csak egyetlen gondolatot találsz ebben a blogban ami előbbre vihet az életben, már megérte.

Mindkettőnknek. 

 

Címkék: Bemutatkozás